facebook

Firma Carport Sp. z o.o. informuje, że używa na stronach aukcyjnych technologii "cookies" (tzw. "ciasteczka") do identyfikacji zalogowanych użytkowników w celu poprawnej prezentacji informacji. Użytkownik, który nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Informujemy, że wyłączenie w przeglądarce obsługi plików cookie może utrudnić bądź uniemożliwić poprawne korzystanie ze stron serwisu.

  • English
  • Polski
  • Russian

FAQ najczęstsze pytania

1.Gdzie mieści się siedziba Domu Aukcyjnego CarPort-aukcje samochodowe i czy ma inne oddziały w Polsce?

Siedziba Spółki mieści się w Baranowie k/Poznania, przy ul. Budowlanych 7, wjazd od ul. Wichrowej (blisko trasy A2 i w pobliżu Poznańskiej Giełdy Samochodowej). CARPORT nie ma oddziałów w kraju i za granicą.

2. Kto może kupować pojazdy na licytacjach CarPort -aukcje samochodowe?

Uczestnikiem licytacji może być każdy, kto pomyślnie przeszedł proces rejestracji i został dopuszczony do aukcji. Mogą to być zarówno podmioty gospodarcze jak i osoby fizyczne. Jednak osoby fizyczne nie mają dostępu do aukcji przeznaczonych wyłącznie dla podmiotów gospodarczych (aukcje oznaczone jako B2B).

3. Czy do udziału w licytacjach wymagana jest wpłata wadium, a jeżeli tak, to w jakiej wysokości?

Nie ma obowiązku wpłaty wadium-warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w licytacji jest prawidłowa rejestracja poprzez witrynę internetową www.car-port.pl. Rejestracja jest jednorazowa i umożliwia dostęp do wszystkich aukcji zgodnie z Państwa statusem.

4. Jak przebiega rejestracja na portalu?

Poprawna rejestracja na portalu aukcyjnym www.car-port.pl składa się z dwóch etapów: Etap 1: Poprawne wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w zakładce ZAREJESTRUJ SIĘ. Etap 2: Przesłanie na adres rejestracja@car-port.pl: - w przypadku osoby fizycznej skanu dowodu osobistego oraz podanie numeru NIP - w przypadku firmy skanów aktualnych dokumentów rejestrowych firmy: NIP, REGON, KRS (lub wpis do EDG) oraz skanu dowodu osobistego osoby licytującej w imieniu firmy. UWAGA! Dokumenty rejestrowe muszą być przesłane z adresu e-mail podanego przy rejestracji. Po weryfikacji przesłanych przez Państwa dokumentów otrzymacie Państwo powiadomienie o otrzymaniu dostępu do aukcji. W trosce o Państwa dane osobowe, które nie są niezbędne do realizacji transakcji zakupu/sprzedaży pojazdu prosimy o stosowanie poniższych wytycznych dotczących zabezpieczenia przesyłanych dowodów osobistych. Dane widoczne na przesyłanym dokumencie: Awers(pierwsza strona): Nazwisko Imiona Numer dowodu osobistego Rewers(druga strona): Adres zameldowania PESEL Wszystkie pozostałe dane(także zdjęcie i podpis) powinny być zakryte lub zamazane.

5. Czy rejestracja na portalu jest bezpłatna?

Rejestracja w serwisie aukcyjnym CarPort oraz udział w aukcjach są bezpłatne. Jeżeli nie zakupią Państwo pojazdu na aukcji - to nie ponoszą Państwo żadnych opłat. W przypadku zakupu pojazdu na aukcji - opłaty są naliczane zgodnie z Regulaminem i Cennikiem CarPort.

6. Czy licytowane pojazdy są sprawne technicznie?

Do każdego pojazdu jest załączona ocena stanu technicznego (wycena) opracowana przez niezależnych wykwalifikowanych specjalistów lub rzeczoznawców z zastosowaniem najlepszej ich wiedzy i posiadanych kompetencji. Wycena jest podstawowym źródłem informacji na temat stanu technicznego pojazdu i znajduje się w zakładce OPIS/WYCENA.

7. Czy mogę obejrzeć pojazd przed przystąpieniem do licytacji?

Oględziny osobiste są możliwe wyłącznie w przypadku pojazdów, które mają podany na aukcji dokładny adres parkingu. Dodatkowych informacji na temat pojazdów udzielają pracownicy CarPort.

8. Jak działa licytacja?

Pojazdy licytować można na dwa sposoby: Bezpośrednie licytowanie przy użyciu przycisków 100, 200, 500, 1000, 2000: - uczestnik klika na przycisk, do którego przypisana jest odpowiednia kwota podbicia, - system otwiera nowe okno z prośbą o potwierdzenie oferowanej kwoty całkowitej (kwota wyjściowa + podbicie), - po akceptacji system przyjmuje ofertę uczestnika – tu uwaga – może się zdarzyć, że w międzyczasie za sprawą podbić innych uczestników aktualna cena za pojazd przewyższy ofertę wysyłaną przez uczestnika - w takim przypadku oferta nie zostanie przyjęta. Licytowanie przy użyciu automatu (powierzenie licytacji snajperowi): - uczestnik wprowadza ręcznie maksymalną kwotę, do której chce licytować dany pojazd i klika USTAW, - jeśli uczestnik nie prowadzi w danej licytacji to automat wysyła ofertę w imieniu uczestnika (pod warunkiem, że ustawiona w automacie kwota jest wyższa od aktualnej ceny pojazdu o co najmniej 100), - uczestnik w każdej chwili może wyłączyć automat wprowadzając kwotę „0” (zero), przy czym należy pamiętać, że usunięcie automatu nie cofa wysłanych w ten sposób podbić. Podbicia wykonane przez automat są w historii podbić specjalnie oznaczone: - oznaczenie „(a)” przy nazwie uczestnika oznacza, że dane podbicie zostało wykonane przez automat, - po najechaniu na konkretne podbicie dokonane przez automat pojawia się informacja „Automatyczne podbicie ustawione …” ze wskazaniem dokładnego czasu ustawienia automatu. Składanie ofert poprzez opcję Twoja Oferta: Opcja Twoja oferta jest dostępna tylko dla wybranych pojazdów i umożliwia złożenie propozycji cenowej poniżej ceny wywoławczej ustalonej na aukcji. Oferty złożone w tym trybie są rozpatrywane wyłącznie, gdy pojazd nie został zalicytowany.

9. Co to jest cena wywoławcza, cena minimalna?

Cena Wywoławcza oznacza ustaloną przez Dostawcę cenę, od jakiej rozpoczyna się licytacja, przy czym może się ona różnić od ceny Minimalnej. Cena Minimalna oznacza ustaloną przez Dostawcę najniższą cenę, za jaką Dostawca zgadza się sprzedać Pojazd. Osiągnięcie tej ceny w wyniku będzie stanowić podstawę zawarcia umowy sprzedaży. Cena Minimalna nie musi być podana do wiadomości Kupujących.

10. Nie mam klawiszy do licytacji. Dlaczego?

-Jeżeli po zarejestrowaniu się nie pojawiły się klawiszy do licytacji, prosimy o sprawdzenie czy zostały spełnione wszystkie warunki niezbędne do wzięcia udziału w licytacji (patrz punkt „jak przebiega rejestracja na portalu”). -Jeżeli wszystkie warunki formalne zostały spełnione, i dostali Państwo powiadomienie o otrzymaniu dostępu do aukcji, prosimy o sprawdzenie czy został zaakceptowany „Regulamin aukcji”. Jeżeli Regulamin nie został zaakceptowany, należy się wylogować, zalogować się ponownie i zaakceptować Regulamin. - Jeżeli pomimo wykonania powyższych czynności klawiszy do licytacji się nie pojawiły, prosimy o kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta CarPort.

11. Kiedy wiadomo, że wygrałem licytację?

Złożenie najwyższej oferty w licytacji sygnalizowane jest przez system komunikatem: "Twoja oferta jest najwyższa!" Komunikat: "Nie licytujesz lub Twoje podbicie nie jest najwyższe!" oznacza, że w licytację wygrywa inny użytkownik. Potwierdzeniem wygranej aukcji jest email potwierdzający złożenie najwyższej oferty przesłany przez pracownika CarPort po zakończeniu się aukcji.

12. W jakiej formie płacę za pojazd?

Płatność za zakupione pojazdy odbywa się wyłącznie na podstawie dokumentu płatności przesłanego przez pracownika CarPort.

13. Jak wygląda odbiór pojazdu?

Odbiór pojazdu jest możliwy po zaksięgowaniu wpłaty za pojazd przez Sprzedającego. Potwierdzenie wpłaty oraz szczegóły odbioru ustalane są z pracownikiem CARPORT indywidualnie dla każdego pojazdu. Odbiór pojazdu odbywa się w lokalizacji wskazanej na aukcji. CarPort może na zlecenie kupującego wykonać odpłatna usługę transportu pojazdu do wskazanej lokalizacji.

14. Czy mam prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?

W przypadku rażących niezgodności pomiędzy stanem faktycznym a ekspertyzą techniczną (ocena stanu technicznego pojazdu) Nabywcy przysługuję możliwość zgłoszenia reklamacji. Podstawą uznania reklamacji jest wyłącznie protokół wydania Pojazdu, podpisywany w momencie wydawania Pojazdu Nabywcy i zgłoszenie reklamacji do CarPort niezwłocznie, nie później niż w terminie 24 godzin od momentu odbioru Pojazdu. Reklamacje powinny być zgłoszone do CarPort za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres bok@car-port.pl.

15. Co z pojazdami, które nie zostały sprzedane na aukcji? Czy będą wystawione ponownie? Czy cena zostanie obniżona?

Pojazdy, które nie zostaną sprzedane będą sprzedawane w kolejnych licytacjach. Decyzją dostawcy cena niesprzedanego pojazdu może ulec obniżeniu, pojazd niesprzedany może również zostać wycofany ze sprzedaży przez Dostawcę bez podania przyczyny .

16. Czy po zakończeniu aukcji można kupić pojazd bez licytacji (poza aukcją)?

Wszystkie pojazdy są sprzedawane wyłącznie w drodze licytacji internetowej. Brak jest możliwości zakupu poza aukcją.

17. Jakie są opłaty związane z zakupem pojazdu?

W przypadku niektórych aukcji może pojawić się prowizja od nabywcy, którą zobowiązany jest uiścić na rzecz CarPort Kupujący pojazd. Informacja o takiej opłacie zawsze zamieszczona jest na stronie licytacji pojazdu. Jeżeli wylicytowany pojazd znajduje się na parkingu CarPort (Baranowo, ul. Budowlanych 7), to opłata aukcyjna od Kupującego może być uiszczona gotówką w biurze CarPort. W pozostałych przypadkach po potwierdzeniu odbioru pojazdu przez Dostawcę faktura CarPort z opłatą aukcyjną od Kupującego będzie wysłana nabywcy za pośrednictwem Poczty.

18. Co oznaczają zapisy (* netto=brutto, VAT zw. z art.43 ust.1 pkt.2)

Dla samochodów osobowych sprzedawanych na podstawie formy sprzedaży faktura VAT zwolniony rozróżniamy dwa przypadki: zwolnienie na podstawie ustawy i oraz zwolnienie na podstawie rozporządzenia: 1. W opisie podstawy zwolnienia występuje tylko art. 43 Ustawy o podatku od towarów i usług - nazwa skrócona faktura VAT zw art. 43 ust.1 pkt. 2 Konsekwencje dla Kupującego: zwolnienie tylko z VAT zw art. 43 ust.1 pkt. 2 daje możliwość odsprzedaży na VAT marża

19.Z jakich usług mogą skorzystać uczestnicy aukcji na miejscu?

Na miejscu można skorzystać z szeregu usług, np.: zlecenie oceny stanu technicznego pojazdu, zlecenie dokonania drobnych napraw, wymiana akumulatora, zakup i wymiana opon, wymian płynów eksploatacyjnych, myjnia samochodowa, zlecenie transportu zakupionego pojazdu itp. Ponadto na miejscu można ubezpieczyć wylicytowany pojazd, skorzystać z oferty kredytowej lub leasingu. Carport może również pomóc w uzyskaniu atrakcyjnego finansowania zakupionego stoku samochodów oraz jego ubezpieczenia.

20. Czy do aktywacji konta konieczne jest przesłanie skanu dowodu osobistego?

Pełna weryfikacja danych uzytkownika jest przeprowadzana na podstawie skanu lub zdjęcia dokumentu tożsamości: dowód osobisty lub prawo jazdy. Skan/zdjęcie dokumentu może być przekreślone i opisane, np.: "Tylko na użytek rejestracji w CAR-PORT.pl".

21. Kiedy mogę odebrać zakupione auto z parkingu CARPORT w Baranowie?

Oględziny i odbiory pojazdów na placu CARPORT odbywają się: od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00 oraz w sobotę w godzinach 10.00 - 14.00

Powered by CARPORT